
Oamenii de ştiinţă de la Universitatea East Anglia au descoperit că persoanele care au un aport mare de vitamine C şi E şi de seleniu au cu 67% mai puţine şanse de a dezvolta această boală, comparativ cu restul oamenilor.
Dieta bazată pe un consum ridicat de peşte, nuci şi legume ar putea
reduce cu două treimi riscul de apariţie a cancerului pancreatic,
sugerează noi cercetări.
Anual, sunt diagnosticate 200.000 de cazuri noi de cancer pancreatic în toată lumea, iar acest cancer este unul cu mortalitate foarte ridicată: dintre persoanele diagnosticate, doar trei procente reuşesc să supravieţuiască mai mult de 5 ani de la data diagnosticării.
Dieta bazată pe un consum ridicat de peşte, nuci şi legume ar putea
reduce cu două treimi riscul de apariţie a cancerului pancreatic,
sugerează noi cercetări.
Noul studiu a folosit date adunate de la 24.000 de pacienţi cu vârste între 40 şi 74 de ani şi a analizat alimentaţia fiecărui individ participant. Rezultatele au demonstrat că 25% dintre subiecţi, care au consumat cantităţi mari de alimente bogate în seleniu, au avut un risc cu 50% mai mic de dezvoltare a cancerului pancreatic, comparativ cu cei care au avut un aport mult mai mic. Mai mult, cei 25% dintre participanţi care au avut un aport bogat atât de vitamine C şi E, cât şi de seleniu, au avut un risc mai scăzut cu 67% în comparaţie cu restul participanţilor.
Dieta bazată pe un consum ridicat de peşte, nuci şi legume ar putea
reduce cu două treimi riscul de apariţie a cancerului pancreatic,
sugerează noi cercetări.
Totuşi, este bine de ştiut că, printre aceşti 25% dintre participanţi care au consumat cantităţi mari de vitamine C şi E, unii ingerau cantităţi excesive, în unele cazuri de 16 ori mai mari decât cele recomandate.
Vitamina C se găseşte în fructe şi legume, în timp ce vitamina E este des întâlnită în uleiuri vegetale, nuci, seminţe, margarină şi gălbenuş de ou.
Sursa: The Telegraph



